颯爽としていて、これが粋というものだと思う。
連獅子の形が決まったときの美しさは比類がない。その一瞬、時間が止まったと感じます。
歌舞伎はリアリズム劇ではないからストーリーの合理性ではなく、三味線の音にのせる言葉や場面の美しさを堪能することにありますね。
白波五人男の口上を覚えたいと思っています。 These two actors are father and his son, I suppose.
あれをやろうこれをしたいと思いつつ、生来の怠惰をドンブリ勘定という器に入れて、反省しながら改めない。文字通りのよしなしごと。読んでいただけたら幸いです。
1 件のコメント:
It is great to be catching up with the interesting blogs after the holidays, but the work is quite busy I seem to not be able to find enough time...Kabuku is a very interesting cultural tradition. I wish I could go and see something like that - completely different culture and approach to theatrical performance...Is 'usual' theatre popular in Japan? For some reason your post reminded me of Survive Style 5+... I was very impressed by the movie, I've been planning to post about it for some time now.
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